kolmapäev, 25. detsember 2013

See oli aasta 2013

Aasta kokkuvõtte tegemine on mul olnud tavaks juba viimased 5- 6 aastat.Alustades selle aasta kokkuvõtte tegemist, mõtlesin ka eelmise aastalõpu kokkuvõttele.

 Tuleb tunnistada, et nendest soovidest, mis siis kirja said pandud, on täitunud mõned 101%, mõned aga üldsegi mitte. Viimne põhjus on eelkõige selles, et minu kirjapandud plaanid olid tegelikult väga enesekesksed. Minu elu aga on sel aastal olnud hoopis midagi muud, kui oskasin endale eelmisel aastal ette kujutada. Ning enesekesksusest on asi loodetavasti kaugel :) 
Muidugi ei taha ma öelda, et enesekeskesed soovid on kuidagi valed või halvad. Ikka soovi ju endale midagi, kellel siis veel!  Lihtsalt minu jaoks ei olnud need soovid sobilikud. Jätsin arvestamata minu nn. ülesande, milleks ma siin olen.

Tihti jätame märkamata selle, mis toimub meie ümber ega saa aru, et ümbrus mõjutab meid väga, väga palju. Mõjutab lapsepõlv, perekond, riik, kliima jne. Need on välised mõjutused, mida ei saa eirata. Kui elaksime üksi, saaksime arvestada ainult iseendaga. Tegelikkus on siiski midagi muud - peame ennast sättima meid ümbritsevasse maailma ning leidma koos teiste inimestega toimetades rahulolu iseendas. Me ei ole siia saadetud selleks, et alada erakuna.
Niisamuti kui mõjutab väliskeskkond meid, mõjutame meie  oma
 ümbrust. See, mida kiirgad, selline on su ümbrus. Kui oleme valmis ise muutuma, muutub ka meie ümbrus. See võib tunduda klišeena, kuid seda saan ma kinnitada vaid iseenda kogemusest.  Minu maailm on muutunud olulisel määral sinna suunda, kuhu pole osanud varem liikuda. Võib olla on jäänud puudu ka julgusest.
Sel aastal olen õppinud vast rohkem, kui terve oma elu jooksul kokku. Mitte akadeemilist teadust, vaid elamise ja olemise kunsti. Olen õppinud mõistmist ja kaastunnet. Olen õppinud avatust ja armastamist.

 Sel aastal olen kohtunud umbes 200 erineva inimesega, täpset arvu ei oskagi öelda
ning kõikidel nendel inimestel on olnud oma lugu. Minu juurde ei tulda kahjuks oma rõõmu jagama, vaid ikka muret. Mõnikord on olnud keeruline inimesele öelda seda, mida ta pole valmis kuulma. Mõnikord on olnud vaja ka öelda, et aitamine pole minu võimuses. Need on olnud rasked hetked.

Õnneks on enamus olukordadest lahenenud kliendile positiivses suunas. Ma olen rõõmustanud ja kurvastanud, olnud vihane ja hämmingus, saanud aidata ning ka kahelda oma võimetes, saanud tagasi oma enesekindluse ja muutunud veelgi enesekindlamaks. Kõik see on mind õpetanud nii palju, et seda on raske sõnadesse panna. Ma olen südamest kõikide kogemuste eest väga tänulik!

Ma  olen õnnelik inimene! Mul on minu tee, mida ma ei osanud veel eelmise aasta lõpus prognoosida ning ma olen väga, väga õnnelik, et minu peas välja mõeldud soovid osutusid nii tühisteks, et ei väärinudki täitmist.

Järgmiseks aastaks soovin endale ainult juhatust kõrgemalt poolt ja usaldan, et kõik, mida ette võtan ning mida ma vajan, on minu kõrgeimaks hüvanguks ning õnnestub alati, sest olen hoitud ja armastatud!

Armsad inimesed! Aitäh Teile, et olete olemas! Tänu Teile on minu elu värvikam, elamisväärsem ning avatum! Tänu Teile olen ma see, kes ma praegu olen – õnnelik inimene, kes teeb just seda, mis meeldib. Ma tunne, et ma elan! Tänan oma peret, kes on mind palju toetanud!
 
Soovin Teile kõikidele rahu ja armastust südamesse! Hoolivust nii iseenda kui teiste suhtes! Vaadake, kui ilus on elu ning ärge unustage, et oleme ise oma elu loojad, kui julgeme järgida  oma südame häält!


Armastusega,                                                                                                              
Küllike


Kommentaare ei ole: